woensdag 17 juni 2015

Onverwacht bezoek uit Nairobi

Begin mei kreeg ik van mijn grote vriend Telvin (uit de sloppenwijk Mathare in Nairobi) het ongelooflijk bijzondere bericht dat hij en nog 3 jongens (Moses, Jozef en Thomas) naar Nederland zouden komen, omdat ze waren geselecteerd om mee te doen aan een internationaal voetbaltoernooi in Woudenberg. De voetbalclub in Woudenberg heeft ook al een aantal jaren contact met Mysa (Mathare Youth Sport Association) in Kenia. Het toernooi vond plaats op 14 en 15 mei 2015.


Deze foto is gemaakt voor hun vertrek op het veld waar ze trainen in Komarock in Nairobi.


Op onze voetbalclub Union ben ik schoenen gaan verzamelen en toevallig had ik vier paar schoenen die pasten.Super blij waren ze ermee.

En natuurlijk hebben ze ook een WakaWaka lampje gekregen. Jozef en Telvin kende ik al langer, zij hadden tijdens mijn bezoek aan Nairobi al een lampje gekregen. Maar voor de andere jongens was het echt een lichtpuntje in de duisternis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten